„Dolny Śląsk – jeśli chcesz więcej…” – to hasło kampanii promocyjnej opisującej gospodarczą i inwestycyjną atrakcyjność naszego regionu. Celem jest pokazanie potencjału Dolnego Śląska na rynkach międzynarodowych i wsparcie procesu inwestycyjnego. Projekt promowany jest podczas najważniejszych, międzynarodowych branżowych targów takich jak obywający się w Hanowerze CeBIT 2018, berlińskie IFA 2018 czy organizowany w chińskim Xiamen CIFIT 2018. To między innymi podczas tych wydarzeń Dolny Śląsk prezentuje swoją ofertę biznesową skierowaną do przedsiębiorców z całego świata.
4 lipca 2018 r. odbyła się konferencja prasowa z udziałem Pani Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego Iwony Krawczyk oraz delegacji przedsiębiorców, którzy byli współwystawcami Województwa Dolnośląskiego na targach CeBIT w Hanowerze. Byli to przedstawiciele firm: Giant Lazer, Grinn, DriveBox oraz ScanWay. Przedsiębiorcy jednogłośnie stwierdzili, że tego rodzaju wydarzenia, organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, są niezwykle potrzebnymi działaniami, dzięki którym, poprzez nowe kontakty z międzynarodowymi firmami mogą rozwijać swoje firmy. Przedstawiciele firm zgodnie twierdzą, że ich udział w targach CeBIT w charakterze wystawcy nie byłyby możliwe bez wsparcia oferowanego MŚP przez UMWD.
Podczas konferencji zostały również zaprezentowane trzy aplikacje multimedialne stworzone przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Pierwsza z nich to galeria wysokiej jakości zdjęć wykonanych w technologii 360o, prezentujących potencjał zaplecza naukowo-badawczego regionu oraz wybrane atrakcje turystyczne. W aplikacji znajdują się zdjęcia ukazujące m.in.:
Druga aplikacja to wirtualny spacer , czyli 25 obiektów z całego regionu, które możemy zwiedzić spacerując w wirtualnej rzeczywistości. W aplikacji znalazły się pomieszczenia należące m.in.:
Dodatkowo w pomieszczeniach odzwierciedlonych w spacerze zamieszczono tzw. hot-spoty, czyli miejsca w których użytkownik może zobaczyć szczegóły dotyczące danego urządzenia. W zależności od materiałów opracowanych przez daną jednostkę, hot-spoty prezentują jak wyglądają wybrane urządzenia, a także jak działają.
Trzecią aplikacją jest galeria oraz 8 filmów promocyjnych (stworzonych w technologii 360 stopni) pokazujących firmy działające w strefach ekonomicznych, ale również w centrach badawczo-rozwojowych regionu oraz gospodarcze wykorzystanie obiektów turystycznych. Każdy z filmów powstał wg. indywidualnych koncepcji wypracowanych wspólnie z pokazanymi w nich podmiotami.
W aplikacji znajdziemy filmy prezentujące:
Czwarta aplikacja to multimedialny informator gospodarczy. Znajdą się w nim wszystkie najnowsze i najświeższe informacje o gospodarce regionu, jak również profile i opisy gmin, uczelni wyższych, a przede wszystkim dolnośląskich przedsiębiorstw. Z założenia wpisanie profilu do aplikacji będzie dla wszystkich przedsiębiorców z Dolnego Śląska całkowicie bezpłatne. Przyszłe działania promocyjne będą zmierzały do tego, aby aplikacja stała się popularnym narzędziem do wyszukiwania przedsiębiorstw w regionie, zarówno przez mieszkańców jak i potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych
Równie istotnym narzędziem służącym osiągnięciu celu jest uruchomiona w styczniu tego roku strona poświęcona gospodarce Dolnego Śląska. Pod adresem www.gospodarka.dolnyslask.pl, gdzie znajdują się informacje dotyczące wszystkich aspektów gospodarki regionu, opisy przedsiębiorstw, jak również profile gmin i uczelni wyższych. W kolejnej fazie, strona i multimedialny informator gospodarczy będą się wzajemnie uzupełniać. Komplementarność tych dwóch narzędzi będzie szczególnie widoczna w zakresie profili firm z regionu. Ponadto za pośrednictwem strony prowadzone były nabory firm na branżowe targi CeBIT, IFA oraz CIFIT, a w przyszłości będzie to również narzędzie do rejestracji udziału w innych wydarzeniach gospodarczych organizowanych przez urząd marszałkowski.