ZH-CN EN DE PL

Działania

Download PDF

Działanie nr 1: Udział w trzech międzynarodowych imprezach targowych – wsparcie procesu inwestycyjnego w regionie oraz promocja gospodarcza regionu w celu pozyskania nowych inwestorów:

Region Dolnego Śląska promowany będzie podczas każdych z niżej opisanych imprez wystawczych, a w ramach projektu dolnośląscy przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w targach:

CEBIT – największa impreza wystawiennicza dla  przedstawicieli branży teleinformatycznej. Dzięki swojej formule łączącej targi, konferencje, wykłady, wydarzenia korporacyjne i rozmowy w kuluarach, CeBIT inspiruje do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, daje impuls do rozwoju branży i ułatwia osiągnięcie sukcesu na rynku. W 2016 – 3300 wystawców, 221 000 odwiedzających.

IFA –  jedne z największych na świecie targów elektroniki – pełny przegląd sytuacji na rynku, ważne miejsce prezentacji nowości i spotkań osób z branży. Zakres imprezy obejmuje m.in.: telewizory, Blu-Ray, kino domowe, nagrywarki, wyświetlacze, sprzęt audio, profesjonalne urządzenia dla stacji radiowych i telewizyjnych, tablety, smartfony, fotografia cyfrowa, telekomunikacja,  kable, anteny, urządzenia nadawcze i odbiorcze, systemy komputerowe i oprogramowanie do aplikacji multimedialnych, rozrywka i media informacyjne, gry, duży i mały sprzęt AGD, elektryczne systemy ogrzewania, działy poświęcone elektronicznym czytnikom książek i wiele innych.

CIFIT – CIFIT czyli China International Fair for Investment and Trade (Międzynarodowe Targi Inwestycji i Handlu). Odbywające się w Xiamen targi inwestycyjne są największą tego typu imprezą na świecie a ich głównym zadaniem jest promowanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Do tej pory głównym celem organizatorów było pozyskanie inwestorów do Chin
i zachęcenie ich do inwestycji w Państwie Środka. Obecnie targi te to również możliwość prezentacji ofert handlowych. Średnia liczba wystawców za ostatnie 3 lata wynosi 4000, zaś średnia liczba odwiedzających partnerów biznesowych jest szacowana na 100 000 (liczba ta nie uwzględnia indywidualnie odwiedzających targi).

W poszczególnych targach uczestniczyć będą przedstawiciele MŚP z Dolnego Śląska i przedstawiciele samorządu województwa.

Podczas targów zostanie zaprezentowana oferta gospodarcza/produktowa wszystkich chętnych MŚP działających w obszarze inteligentnych specjalizacji pod warunkiem przekazania UMWD potrzebnych danych w celu umieszczenia w elektronicznym katalogu.

Działanie nr 2 – Promocja gospodarcza regionu w celu pozyskania nowych inwestorów

W celu realizacji planowanych działań przewiduje się m.in. następujące zadania:

  1. produkcję filmów prezentujących potencjał gospodarczy Dolnego Śląska,
  2. opracowanie i wykonanie filmów tematycznych (prezentujących strefy ekonomiczne, główne korytarze transportowe, kampusy wiodących uczelni i inne obiekty) na urządzenia VR oraz opracowanie i wykonanie zdjęć 360 stopni na urządzenia VR,
  3. opracowanie i wykonanie aplikacji wirtualnego spaceru po jednostkach B+R regionu na urządzenia VR,
  4. wydanie informatora gospodarczego – zestawienie na temat potencjału inwestycyjnego i gospodarczego Dolnego Śląska w wersji drukowanej i ebook’a,

Planowany efekt promocji gospodarczej regionu: umocnienie wizerunku Dolnego Śląska, pozyskanie nowych inwestorów.

Działanie nr 3 – Promocja projektu

W ramach działania utworzono stronę internetową www.gospodarka.dolnyslask.pl

 Planowane rezultaty projektu to:

  • Spójna koncepcja promocji gospodarczej i inwestycyjnej Dolnego Śląska szczególnie uwzględniająca MŚP z obszaru regionalnych  inteligentnych specjalizacji,
  • Kampania medialna oferty inwestycyjnej i gospodarczej Dolnego Śląska,
  • Umocniony wizerunek Dolnego Śląska jako innowacyjnego regionu,
  • Umożliwienie dolnośląskim MŚP  kontaktu z potencjalnymi inwestorami,
    i partnerami handlowymi, tym samym potencjalna możliwość podpisania nowych kontraktów,
  • Możliwość nawiązania kontaktów z potencjalnymi inwestorami poprzez wykorzystanie aplikacji mobilnej prezentującej potencjał podmiotów uczestniczących w projekcie,
  • Utworzenie bazy kontaktów.
Rozmiar czcionki